Lakier dupy nie urywa

Lakier wygląda ładnie, ale kryje fatalnie. Sądziłem, że pomaluję wszystko 2 puszkami (podkład + lakier). Podkład ładnie wszystko 1 puszką pokrył, ale lakieru idzie już czwarta. Niestety, pogoda nie dopisuje – chłodno, przed następnymi warstwami trzeba do tych 10 celsjuszów poczekać.

20150330-20150330_171243-Edit

Podkład wyszedł

Myślałem, że na więcej starczy, a tu puszka się skończyła a jeszcze przebija. Cóż, chyba trzeba jedną dokupić – na pewno lakieru, bo też braknie.20150324_171255 copy

20150324_173615 copy

To jest amelinium, tego nie pomalujesz

Szykowanie panelu do malowania. Z grubsza oczyszczone profile, odlepione naklejki, usunięty klej (benzyną ekstrakcyjną). Na koniec oklejenie szyby do malowania – i już zmierzch. Niestety, prace „po etacie” w garażu bez prądu zostawiają mi tylko dwie godziny okna czasowego. Lakierowania po zmroku nie podejmuję się.

Jak łączyć profile?

Planowałem łączyć profile „na 45 stopni”. Dzisiaj dostałem sugestię, że „na zakładkę” będzie wytrzymalsze. Co sądzicie?

Bagażnik solarny – częsci

Nabyłem wszystkie części potrzebne do konstrukcji:

  1. Ceowniki aluminiowe 60x40x2.5 (2x2m, 2x1m)
  2. Profil L aluminiowy 40x40x2.5 (1x1m)
  3. Blacha aluminowa gładka 2000x1000x1, pocięta na wymiar
  4. Zawiasy, zaczepy burtowe i inne drobiazgi.

Jak na razie wydałem 290zł. Z panelem (350zł + 60zł przesyłki) na razie wykorzystałem 700zł z budżetu. W pozostałych 300 mają się zmieścić:

  1. Sprężyny gazowe z mocowaniem (ok. 50zł)
  2. Uszczelka (ok. 50zł)
  3. Lakierowanie (ok. 60zł)

Jak na razie jestem dobrej myśli.

Trochę słońca i pomiar solara

Wyszło trochę słońca, więc jest okacja sprawdzić, jak się solar spisuje. Praktycznie w cieniu i pod sporym kątem do słońca daje 0.51A przy 20.5V. Jak na te warunki to wartości oczekiwane, wygląda na sprawny.