Więcej namiotów

Przy wybranym podwoziu mogę zawęzić wymagania co do namiotu. Ma on służyć jako rozszerzenie przestrzeni życiowej, jadalnię i ochronę przed słońcem – sypialnię mamy zamiar zorganizować we wnętrzu samochodu.
W tym wpisie zbieram kilka dodatkowych pomysłów i produktów, które wpadły mi w oko.

Podstawowe wymagania:
  • Szybkie, jednoosobowe rozkładanie i składanie.
  • Co najmniej 180cm wysokości.
  • Bezpośrednie połączenie z samochodem (suche przejście do samochodu w razie deszczu).
Nie podaję adresów stron, gdzie je znalazłem, gdyż już wielokrotnie nadziałem się na linki 404 w podobnych blogach. Jeśli interesują Cię szczegóły, googlaj za nazwą.
Quechua Base Seconds
Namiot turystyczny, wolnostojący. Przedsionek-jadalnia z możliwością montażu dodatkowej sypialni. Zadaszenia nad drzwiami umożliwiają bezproblemowe dołączenie do samochodu – od strony bocznych drzwi, zostawiając miejsce pod tylną klapą do innego wykorzystania. Niestety, wycofany z produkcji i trudny do dostania.
Rightline Gear Campright
Jeden z największych namiotów, jakie udało mi się znaleźć. Mimo rozmiaru konstrukcja nie wydaje się specjalnie uciążliwa w rozkładaniu, jednak na pewno będzie bardziej wymagająca od pozostałych namiotów.
OZ Tent
Australijski namiot – dość duży po złożeniu, jednak dzięki stałej, sztywnej ramie rozkładany poniżej minuty. Sama konstrukcja namiotu jest warta podpatrzenia – nie wydaje się na tyle skomplikowana, by wykluczyć zrobienie analogicznej we własnym zakresie.
DAC Explorer
Zakładany na tylną klapę jako przedłużenie przestrzeni sypialnej. Zamieszczam tylko jako poglądowy sposób mocowania, bo do naszych zastosowań kompletnie się nie nadaje.
 
 
 
 
 
Jeep Tailgate Tent
Wygląda na zwykły przedsionek z tunelem dołączanym do samochodu. W ten sposób można dostosować dowolny namiot turystyczny.
WV Caddy Tramper Tent
Typowy namiot mocowany na tylnej klapie. Jak na razie wydaje się optymalną konstrukcją, również możliwą do bezproblemowego wykonania we własnym zakresie.

 

Dodaj komentarz